Thursday, September 24, 2009

The Nude Truth

Den nakna sanningen av vårt handlande , visas i filmen “Age of Stupied” som hade premiär i Göteborg , Stockholm , Malmö mfl. I förgår. Själv var jag och såg filmen i Skärhamn ett litet samhälle på Tjörn i Västra Götaland. Filmen utspelar sig i ett världsarkiv , som skapats för att visa det som engång fanns på jorden innan vi förstörde den. Frågan som återkommer genom hela filmen är hur vi kunde låta det ske? och varför vi inte gjorde något när vi hade chansen? . Filmen utspelar sig år 2065 och hela jorden är förstörd till följ av globaluppvärmning.

Det är en ganska mörk film , men jag tror nog den kan ge en tanke väckare och jag hoppas många tar chansen att se den. Jag delade själv ut förslag på lösningar från Greenpeace efter filmen , för att ge folk något hopp efter en sådan mörk film. Jag tror kontentan måste blir att tiden för handling är nu! vi inte råd att vänta längre!!!!

No comments:

Post a Comment